Du kender Festival – nu kommer Festival(G)

Radikale Venstre vil en ny retning for Danmark, og derfor fører vi også valgkamp på en ny måde. Politik skal være både sjovt og nærværende – derfor afholder vi Festival(G)er i København og Aarhus i løbet af maj. Her vil valgbussen og fællesmiddage suppleres af live-musik, talks, stand-up og musikquizzer.
Af Sandy Issaoui og Karian Kaki

Valgkampen er allerede i gang. Selvom valget ikke officielt er udskrevet – er vælgerne allerede trætte af politik – det gør sig især gældende for de unge. Altinget lavede en opgørelse, der vidste at 19,4 % af de studerende har ’sofaen’ som foretrukket parti. Derfor er vores mission under folketingsvalget, at gøre politik mere nærværende og øjenhøjde med vælgerne. Vi vil give vælgerne en oplevelse af, at politik kan meget mere, end det Christiansborg har at byde på til dagligt. Det gør vi ved at lave to store Festival(G)er.

Formålet med Festival(G) er at formidle politik på en anderledes, sjov og overraskende måde end normalt. Vi forsøger at føre valgkamp på en ny måde, hvor fokusset ikke blot er på paneldebatter og uddeling af flyers, men i stedet søger vi at skabe en stemning og et rum, som vælgerne faktisk har lyst til at være i, fordi det er nærværende, uformelt, hyggeligt og sjovt.

De to Festival(G)er bliver afholdt i henholdsvis København lørdag d. 11 maj og i Aarhus torsdag d. 16 maj, hvor valgbussen og fællesmiddag suppleres af live-musik, talks, stand-up og musikquiz. Der vil være underholdning til børn og voksne i alle aldre.

Så gør familien, vennerne og studiekammeraterne klar, tag din tvivlende nabo under armen og inviter din skeptiske ven til en hyggelig dag, hvor alle er velkomne.

Hvis du synes, det lyder sjovt og gerne vil være med til at stable én af de to festival(G)er på benene, kan du tilmelde dig, som frivillig eller ønsker yderligere information ved arrangementerne, kan du kontakte sekretariat på denne mail: Sandy.issaoui@ft.dk

Læs mere om programmet og tilmeld dig her: