Kom med til Grøn Grundlovsdag - 10 timers klimalive på Slotspladsen

Hvad er meningen? Klimaforandringerne buldrer løs. Vi står i vand til knæene og problemer til halsen. Men Christiansborg drukner i vanetænkning, ideologi og løsninger, der ikke står mål med udfordringen. Vi mister kontrollen. Meningsløsheden sejrer. Men tør vi tænke nyt, kan vi bremse klimakrisen og skabe grundlag for, at vores børn og børnebørn også kan leve meningsfulde liv. Det er derfor, vi siger: Grøn betyder nu.
Så lad os komme i gang.
På Grundlovsdag, fredag den 5. juni laver vi 10 timers klimalive fra Slotspladsen foran Christiansborg. Morten Østergaard er vært, når vi holder Grøn Grundlovsdag og vil i løbet af de 10 timer holde sin egen grundlovstale. Du kan også se frem til at høre metrolog Jesper Theilgaard, Sofie Carsten Nielsen og en række andre interessante personers Grønne Grundlovstaler. Udover talerne byder vi på klimatalks og masser af grønne samtaler.

Det hele foregår fra klokken 7-17, og da vi jo ikke kan forsamles i øjeblikket, kan du følge med live på Radikale Venstres Facebookside.

På dagen giver vi alle mulighed for at bidrage. Det gør vi ved at opstille en skærm, hvor man kan få vist sit billede – og vi vil have dig til at være med! Det gør du ved at skrive dét ord, som du forbinder stærkest med den klimakamp, der venter os i 2020’erne.
Skriv det på et skilt, som Sofie Carsten Nielsen har gjort på billede, og send det til: sille.yrt@ft.dk