Månedens facebookbrøl: Venstre fører den politik, de får lov til af Dansk Folkeparti

Pandakrammere fra Morten Østergaard.
Af Jens Gjesse Hansen

Morten Østergaard havde næsten lyst til at give Lars Løkke Rasmussen en panda-krammer, da han stillede statsministeren spørgsmål i spørgetimen den 9. april. For kort forinden havde Venstre afholdt et meget omtalt pressemøde, der mest af alt var et angreb på Radikale Venstres ønske om et opgør med paradigmeskiftet. Og hvor grafer og fremskrivninger skulle forsøge at overbevise journalisterne om, at alt da ville gå galt, hvis paradigmeskiftet ikke fortsætter.

- Hvis det ikke var forbi, bekymringen er så påtaget, så kunne man have lyst til at give statsministeren en lille panda-krammer, sagde Morten Østergaard.

Og så tog han ellers fat på spørgsmålene om, hvorfor Venstre kaster vrag på partiets  historie og nu ikke længere går ind for at hjælpe kvoteflygtninge eller prioritere integration.

Se selv i klippet her fra Morten Østergaards Facebook-side. Et klip, der høstede over 700 kommentarer og 300 delinger.

Omtalte personer

Morten Østergaard MF