Nytårsstævne, nepalfrivillige og flere muligheder for at være med

Der er spændende gæster på det kommende nytårsstævne, nye folk i dialogforum for kunst og kulturpolitik, to nepalfrivilllige fundet og ikke mindst mulighed for at være med til at sætte sit præg på to kerneradikale politikområder - nemlig det grønne og socialpolitikken. Læs mere om dine mulighede for at blive aktiv.
Af Svend Thorhauge

Danmark i verden - Nytårsstævne 2019
Kyndige og gode kræfter i bagland og på sekretariatet har endnu engang sammensat et afsindigt spændende nytårstævne for alle - medlemmer som ikke-medlemmer - med hang til socialliberal vinterhøjskole. Der kommer gæster fra ind og udland, der kommer politikere, klimafolk, (bl.a- Jesper Theilgaard) og kulturfolk (Hausgaard, Rosendahl og Kvamm) og vi sætter den politiske valgsæson i gang med en partilederdebat søndag

Ny styregruppe og nyt navn
Dialogforum for kunst og kulturpolitik er det nye navn for det tidligere dialogforum for kultur- og værdipolitik. Med det nye navn og et tilpasset kommissorium har både den hidtige og den nye styregruppe ønsket at understrege det kulturpolitiske afsæt i dialogforummet. Anders Holst har stået for arbejdet med de nye planer og fortsætter i den nye styregruppe, som fremover ledes af Kathrine Olldag. Derover er Jesper Buhl, Birgit Boelskov og Martin Bork valgt til styregruppen.

Nye nepalfrivillige
Styregruppen for vores nepalprojekt har valgt to frivillige, som de næste år skal arbejde med uddannende unge nepalesiske politikere. Det er et vigtigt arbejde for et internationalt parti som Radikale Venstre, som ikke mindst har haft demokratisering helt øverst på sin dagsorden siden 1905. Der var indkald af ansøgere i sidste nummer af Radikalt, og blandt ansøgerne har styregruppen valgt Kathrine Olldag og Bruno Salmon.

Sæt dit præg på den grønne og sociale dagsorden
Radikale Venstre har syv dialogfora, som drøfter og udvikler politik inden for hvert deres særlige politikområde. Alle medlemmer kan være med til de arrangementer, som tilrettelægges af dialogforaerne. Det er blandt andet dialogforaerne, som arrangerer de politiske værksteder til landsmødet, på nytårsstævnet, på folkemødet - og når vi mødes til forårets og efterårets politiske værksteder på Nyborg Strand. Det er også de enkelte dialogfora, som følger op på de politiske programmer og holdningspapirer inden for deres politikområde.

Aktiviteterne i de forskellige dialogfora planlægges af en styregruppe på fem personer, som vælges af den radikale hovedbestyrelse. Alle medlemmer kan vælges til styregrupperne.

På hovedbestyrelsesmødet den 26. januar skal der vælges personer til styregruppen for dialogforum for socialpolitik og til styregruppen for grøn omstilling. Hvis du gerne være med i styregrupperne, skal du melde dit kandidatur senest den 23. januar kl.12.

Du kan læse mere om de to dialogfora: Grøn omstilling og socialpolitik, hvor du også kan finde links til de åbne facebookgrupper og grupperne for medlemmer på medlemsnetværket.