Valgkamp med et tvist – frøposer hitter

Valgkamp er ikke længere bare paneldebatter og husstandsopdelinger. Der skal andet og mere til. Både for at få opmærksomheden og for at få vælgerne i tale. Derfor har Radikale Venstre gennem de sidste to år lagt særlig vægt på at finde nye måder at få samtaler i gang på. Ikke mindst, fordi samtaler er sådan en god måde at få genskabt den tillid mellem politikere og befolkning. Det er helt afgørende i en tid, hvor tilliden slår nye bundrekorder.
Men rundt om i det danske land går radikale også nye veje for opmærksomheden. Vi har samlet nogle af dem her.

Frøposefolket
Over hele landet har flere med stor succes haft økologiske frøblandinger med. Både til vildeng for biernes skyld, men også til almindelige sommerplanter. Både Jeanné Vetling, Gitte Lopdrup og Katrine Olldag har glæde af de kommende spirer.

Cykelbudet
I Aarhus cykler Henrik Vinter Olesen rundt med folk i en ladcykel som en anden Rickshaw-chauffør, og det fører det til gode lange snakke om vores fælles fremtid og sikkert også om bæredygtige transport og cykeltrends.

Pandekagemanden
I Nordsjælland må det simpelthen kunne måles, at gennemsnittet af spiste pandekager er steget det sidste år. Jacob Netteberg har utrætteligt weekend efter weekend blandet æg, mel og mælk og herefter som en anden Price causeret over panderne til en snak om den vernde, vi lever og spiser sammen i

Den fynske Forrest Gump
Søren Hillers på Fyn har flashet den magenta løbetrøje ved adskillige lejligheder og skovbryn. Kan man løbe for livet og løbe royalt, kan man også løbe for en grøeenre, friere og stærkere fremtid. En ting er sikkert – vi løber aldrig fra ansvaret.

Valgkamp i børnehøjde
Line Krogh Lay fra Sjælland og andre har god succes med at lave tegne- og maleværksteder for børn. Her males politiske budskaber. Samfundssind har ingen alder – og det er den nye generations fremtid, vi har i hænderne

Hundeviskeren fra Silkeborg
Poul Elmegaard sørger for godbidder til de vestjyske hunde. Næstefter vejret er en snak hund og hund imellem en god indledning til en snak om, hvordan vi også skaber en god fremtid for de dyr, vi har hjemme og i hold.

Frømanden
Og så er der selvfølgelig Morten Østergaard, som forsøger at få symbolerne ud af politik og tilbage til valgkampen, hvor de hører hjemme og burde forblive. Med sin tur gennem Stege bugt fik han sat symbolpolitikken alvorligt på dagsordenen, så vi kan få den ud af Folketinget efter valget.