Radikalt, december 2019

GRØNNERE, FRIERE, STÆRKERE

Skridt for skridt skifter vi symbolpolitik ud med rigtige løsninger. Skridt for skridt gør vi håb til handling. Nu har vi taget et stort skridt fremad med en grøn, fri og stærk finanslov.

En radikal finanslov i julegave

Efter flere måneders forhandlinger er årets helt store puslespil endeligt faldet på plads: Finansloven. Vi giver dig her et overblik over nogle af de største radikale resultater i finansloven.

Se resultater

Hegaards slæde skaber jul på borgen

Hvad mon Jakob Ellemann-Jensen og Mette Frederiksen skal have i julegave? Kom med, når Kristian Hegaard aka. Julemanden deler politiske julegaver ud på Christiansborg.

Hop ombord

Føljeton: Klimalovens vej fra spirende folkekrav til forpligtende aftale

Kom med i kulissen, når Radikalt går bag om klimalovens fødsel og fortæller om tilblivelsen fra folkekrav til færdig lov. I andet kapitel får du overblik over nogle af de radikale ønsker, og vi tager temperaturen på de igangværende forhandlinger om Danmarks nye klimalov hos den radikale klimaordfører.

Følg klimaloven

Julen er børnenes fest. Også for børn på Sjælsmark.

Snart ringer juleklokkerne ind – og for børnene på Sjælsmark bliver det den sidste jul bag de lukkede hegn til udrejsecentret. En ny politisk aftale sikrer, at børnefamilierne får et bedre sted at bo i det nye år.

Mød forkvinden for Sjælsmarks Venner

Da en medister skabte julesplid

Først var der det aflyste juletræ i Kokkedal. Siden var det vinterfest i IKEA, vinterbollen i Føtex og senest vintermedisteren i Aldi. Det har fået Peter Skaarup (DF) til at frygte for julens fremtid. Men hvad er det egentlig med den jul? Hvorfor kan en medister vække så mange følelser? Det har Alexander von Oettingen, der er forfatter til flere bøger om dannelse, et bud på.

Læs interviewet

Nyt fra Europa-Parlamentet

Rapport fra Bruxelles: Læs om den nye kommission, EU's fokus på grøn omstilling og digitalisering - og om arbejdsdelingen mellem de radikale medlemmer af Europa-Parlamentet.

Læs nyt fra Morten og Karen

Derfor stiller jeg op til kommunal- og regionsvalget

Har du en kandidat i maven? Har du lyst til at være frivillig? Eller vil du være med til at tilrettelægge den næste kommunalvalgskampagne? Mulighederne er mange, og det samme er grundene til at være med. Jeanné Vetling er radikal spidskandidat til byrådsvalget i Herlev, og hun håber, at flere vil være med til at sikre radikal indflydelse lokalt.

Mød Jeanné Vetling

Nytårsstævne 2020

Tilmeldingen er åben! Kom med til Radikale Venstres nytårsstævne i weekenden 4.-5. januar 2020 under overskriften Dannelse og uddannelse. Vi skal blandt andet diskutere dannelse på tværs af folkeskoler og universiteter såvel som erhvervsuddannelser og højskoler. Derudover skal vi debattere dannelsens rolle i den offentlige og politiske debat. Du kan glæde dig til spændene debatter med dygtige eksperter, skarpe politikere og aktuelle meningsdannere. Husk at tilmelde dig inden tilmeldingsfristen onsdag den 18. december.

Se programmet og tilmeld dig her

Navne og begivenheder

Du kan stadig nå at møde Morten Østergaard og Svend Thorhauge, når de fortsætter deres tur rundt i landets radikale storkredse. Du kan også komme med til årets nytårsstævne, hvor tilmeldingen nu er åben. Derudover er der nye formænd og styregruppemedlemmer i Dialogforum for socialpolitik og Dialogforum for kunst og kultur, og deres arbejde har du mulighed for at følge med i! Endelig er der også nedsat en skrivegruppe for bæredygtighedsprogram.

Følg os på Facebook
Følg os på Twitter