Radikalt, december 2018

Langt fra jul og gaver

Morten Østergaard har besøgt den berygtede flygtningelejr på den græske ø Lesbos. Det han så, har fået ham til at starte en indsamling til Røde Kors’ arbejde i lejren. Den kan du støtte via MobilePay til Røde Kors: 694505.

Se videoen fra Moria

10 i toppen: Årets hits

Hvad var hot på de radikale-kanaler i 2018? Her får du et digitalt tilbageblik på året, der er gået. Her kan du se, hvad der toppede de radikale hitlister i 2018.

Se hvad der hittede i 2018

En svær jul: Antallet af fattige børn stiger

De seneste tre år er antallet af danske børn, der vokser op i fattigdom steget med 32.000, det viser de seneste tal fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd. Men hvordan kan det passe, når resten af samfundet er blevet rigere i samme periode? Morten Østergaard har besøgt Red Barnet for at tale om konsekvenserne af den førte politik på Christiansborg.

Kære julemand...

Uden for Christiansborg blinker juletræerne i december-mørket. Og indenfor er de radikale folketingsmedlemmer også ved at komme i julestemning. Radikalt har spurgt dem, hvad de ønsker sig til jul.

Læs her, hvad de største ønsker er

Et stærkt ønske om ligestilling

Den første weekend i december samlede Radikale Venstre, med Sofie Carsten Nielsen i spidsen, en gruppe handlekraftige unge kvinder. Sammen har de nu dannet en handletank under navnet "Ligefrem". Her skal de se, hvordan man kan løse ligestillingsproblematikker i hverdagen.

Ligefrem?

En radikal garanti

Det var sol og sommer, da Morten Østergaard på dette års Folkemøde for første gang fortalte om hans garanti. En garanti som sikrer, at Radikale Venstre ikke støtter en Regering, der vil føre politik på DFs præmisser. Mange har stadig spørgsmål til garantien, og derfor giver Radikalt her en opdatering på, hvad den egentlig betyder.

Få forklaringen her

Tal med: I regn og slud skal budskabet ud

Den anden lørdag i december var der magenta farver i hele landet. På gader og stræder var radikale politikere ude for at sprede det gode budskab om EU. Læs her, hvordan dagen forløb for Ida Auken på Frederiksberg.

Kom på gaden med Ida Auken

Månedens facebookbrøl: Fiskerlussinger

Denne måneds facebookbrøl gjalder fra Struer og ud i hele Danmark. Fiskeren John Jørgensen har gjort det til en vane at stille skarpt på regeringens fejlslagne politik. Og det skal han have en radikal-high-five for. Her giver han sin uforbeholden mening om dette års Finanslov.

Klar til en fiskerlussing?

Nytårsstævne, nepalfrivillige og flere muligheder for at være med

Der er spændende gæster på det kommende nytårsstævne, nye folk i dialogforum for kunst og kulturpolitik, to nepalfrivilllige fundet og ikke mindst mulighed for at være med til at sætte sit præg på to kerneradikale politikområder - nemlig det grønne og socialpolitikken.

Læs mere om mulighederne
Følg os på Facebook