Radikalt, januar 2019

Kom med til byen uden højrepopulisme

Borgmester Bart Somers har forvandlet Mechelen i Belgien fra at være en by plaget af kriminalitet til at være en rollemodel for integration. Morten Østergaard inviterede borgmesteren med til årets nytårsstævne for at høre, hvordan han har båret sig ad.

Få Bart Somers' tre trin til en by uden højrepopulisme

Mød klimaaktivisten, der elsker at køre bil

Majken Bilslev-Jensen arbejdede i årevis i finansverdenen, men har skiftet bankjobbet ud med miljøøkonomi og klimaaktivisme. Nu har hun udviklet en CO2-beregner, så det bliver lettere for alle at se, hvordan man kan bidrage til klimakampen - ikke med en liste over alt det, vi ikke må, men ved at give mulighed for at vælge. Vægter man bilkørsel højere end oksekød? Eller er nyt tøj vigtigere for en end at flyve?

Læs interviewet med klimakæmperen

Vil du vores eller DF’s retning, Mette Frederiksen?

Med mindre end et halvt år til folketingsvalget, gik Mette Frederiksen, Kristian Thulesen Dahl og Morten Østergaard på scenen til årets første partilederdebat foran 400 radikale nytårsstævnedeltagere.

Få tre radikale nedslag fra debatten

Kan man være fra Afghanistan og være dansk?

"Min barndom i Danmark begyndte på et bakkedrag i Nordjylland i 2001. Her blev vi budt på kaffe hos naboen, selvom vi var en nyankommet familie, der endnu ikke talte dansk. Takket være deres frisind og åbne arme blev den lille landsby vores nye hjem. Det er jeg bange for ikke sker på samme måde i dag."

Fra det nye år bringer vi hver måned et debatindlæg fra et radikalt medlem - her får du det første i rækken.

Læs debatindlægget

Er mindfulness kuren mod stress?

Stress er en af de største sundhedsmæssige udfordringer blandt danskerne. Ifølge overlæge og Ph.d. Lone Overby Fjorback, er mindfulness en del af kuren. Radikalts udsendte har prøvet det af, og er brændt inde med nogle spørgsmål. For hvordan virker det egentlig?

Få svaret - og en solhilsen fra Morten Østergaard

Valgkampen kalder. Hvordan svarer vi?

Velkommen ind i valgåret. 76 radikale kandidater og endnu flere kampagnefrivillige skal for alvor til at stampe benene varme og børste støvet af valgplakaterne i garagen, for inden længe sætter slutspurten ind. Her får du tre af de radikale kandidaters idéer til, hvordan de fører en succesfuld valgkamp.

Få idéer til valgkampen

Rektoren fra Nyborg: Jeg er blevet båret på en bølge af sympati

Hvad gør man, når Udlændingestyrelsen beslutter, at to unge piger ikke må modtage undervisning? Rektor Henrik Vestergaard Stokholm valgte at gå imod afgørelsen for at vægte retten til undervisning. En beslutning som har ført til ros, men så sandelig også til konfrontationer.

Læs interviewet med rektoren

Vær med!

Klimadebatter i hele landet og nye og velkendte folk i spidsen for to dialogfora. Der er altid mulighed for at at være aktiv radikal og for at få udvidet horisonten.

Se de aktuelle muligheder
Følg os på Facebook